Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Suru szorongas, fejfajas, munkahelyi felelem

Tisztelt Pszichologus!
Nagyon szorongo es teljesiteni akaro szemely vagyok, aki mindig mindent tokeletesen akar kivitelezni, gyakran szorongok csekely helyzetek es problemak miatt is, a gyomrom gyakran gorcsbe szorul, ilyen napokon enni sem tudok rendesen, szinte hetente faj a fejem ugy, hogy muszaj fajdalomcsillapitoval aludjak es ugy erzem nem vagyok kepes beilleszkedni egy munkahelyre sem, mivel a konkret semmitol is szorongok, akkor is ha teljesen kedvesek a fonokok, kollegak, es semmi problema sem lenne...Mar elore felek attol, hogy ujra elkezd fajni a fejem a szemem folott-homlokomnal es emiatt ujra haza kell kereszkednem.Egyenesen kinzasnak elem meg az amugy konnyu es kenyelmes irodai munkat, hogy 8-9 oram ramenjen naponta es felek, hogy lassan itt is fel fogok mondani. Nem tudom mitevo legyek, hogy maskepp tudjak hozzaallni a munkahelyhez. :( Kerem adjon nekem tanacsot, mivel 2 hete valtottam munkahelyet, ezert meg nem tudok elszabadulni pszichologiai konzultaciora.Koszonom!

A kérdést megválaszolta: 
Kedves Kérdező! Sajnálom, hogy ennyire szorong és ez határozza meg mindennapjait, kapcsolatait, teljesítményét, kreativitását és, hogy már a testét is fenyegeti ezzel a sok szorongással. A szorongás mögötti alapgondolat, hogy valami nem fog jól sikerülni, nem úgy, ahogyan mi azt előre vetítjük, hogy esetleg kiderülhet valami olyan rólunk, amit nem szeretnénk. Próbálja kielemezni a mindennapi helyzeteit és tegye fel magának azt a kérdést, hogy mi a legrosszabb, legszörnyebb ami történhet? Írjon prioritási listát és látni fogja, hogy amiket a legszörnyebbnek gondol csak a sor végén kullognak ahhoz képest, amikor valakit valamilyen nagy trauma ér. Szokta-e magát értékelni a cselekedetei és sikerei-sikertelenségei alapján?Ha igen, jó lenne, ha mindig csak a teljesítményt értékelné, de soha sem önmagát, az egész lényét. Ez segíti az öntiszteletét. Azért tisztelem magam, mert vagyok, mert ember vagyok és nem azért mert valahol jól szerepeltem. A másik dolog ami segít, ha elsajátít apró készségeket, melyeket használni tud a gyakorlatban, ez biztonságot is ad. Fontos beiktatni olyan tevékenységeket munka közben is, melyek ellazítanak és munka utánra is keresni olyan hobbikat, melyek feltöltik, biztonságot nyújtanak és önbizalmat fejlesztenek. Nagyon sokan járnak pszichológushoz munka után, az esti órákban. Azt gondolom ha van erre hajlandósága mindenképpen keressen valakit, mert az említett ötleteket, ott személyesen is átbeszélhetik, elsajátíthatja a relaxációs módszereket és nem utolsósorban kideríthetik, hogy mi áll a szorongásának hátterében. Sok sikert kívánok mind a gyakorláshoz mind egy új úton való elinduláshoz. Üdvözlettel, Balázs Nelli
Kérjük értékelje a választ!
Még nem értékelt