Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Lehet kezdeni valamit a vizsgadrukkal?

Tisztelt Hölgyem/Uram! A férjemmel lenne a probléma. Szeretném, ha újra járna KRESZ-re csak az a baj, hogy a legutóbb sajnos minden lehetőséget elhasznált, eltelt az év, nem sikerült (utolsó alkalommal 2 pont miatt) . Nem a tudással van baj, hanem azzal, hogy olyan szinten rágörcsöl a vizsgára, hogy már sajnálom. Volt rá példa, hogy már nyugtatót vett be, vagy éppen megivott egy keserűt(nem szokása), de semmi. Amint meglátja a vizsgaközpontot, már szinte reszket. Muszáj lenne, hogy ő is letegye a jogsit, de fél belekezdeni. Sokszor nem is hiszi el, hogy neki ez menni fog. Tudnánk adni valamilyen tippet, amivel segíteni lehetne egy kicsit oldani benne ezt a helyzetet? Most másik városba mennénk, jobban is ismeri azt a helyet, plusz ismerős lenne az oktató is forgalomból. Nagyon szépen köszönöm

A kérdést megválaszolta: 
Kedves Éva! Először is, fontos, hogy férjének saját, belső motivációja legyen a vizsga letételére. Hogyha a korábbi tapasztalatok, a vizsgadrukk miatt csökkent volna a motivációja, fontos, hogy újra tudatosítsa, miért fontos számára ez a vizsga? Segít, ha a cél nagyobb vonzerővel bír, mint a hozzá fűződő félelmek. Természetesen fontos azt is tudatosítania magában, hogy egyetlen vizsga sikere sem élet-halál kérdése, azonban a sikeres jövő képe át tudja őt segíteni a jelenlegi nehézségeken. Ön azzal tud neki segíteni, hogy biztatásával mellette áll, ám nem helyez rá kívülről nyomást, amitől még inkább fokozódhat szorongása. A "muszáj lenne" hozzáállást érdemes finomítani, így legalább a csalódás okozásától való félelem oldódhat a férjében. Hasznos lehet a vizsgához kapcsolódó negatív gondolatok, félelmek írásbeli listázása, konkretizálása, mely így kezelhetőbbé teszi azokat. Azonosíthatók a stresszhelyzetben jelentkező testi stresszreakciók is, ezeket mind figyelje meg önmagán a férje. Átgondolandó, hogy más kihívást jelentő helyzetekben mi szokott neki segíteni? Van, akinek pozitív mantrák, kabalatárgyak, bizonyos nyugalmat sugárzó színek segítenek, esetleg citromfű esszenciális olaj szimatolása, vagy valamilyen egyedi belső rituálé. Milyen sikertörténetei vannak a múltból, amiket most segítségül tud hívni? A mindfulness gyakorlatok (pl. stresszhelyzetben mindegyik érzékszerven keresztül legalább 3 külső ingert azonosítani, arra fókuszálni), légzésgyakorlatok és a relaxáció sokat tudnak segíteni a szorongás oldásában. Legjobb, ha ezeket rendszeresen gyakorolja, így a vizsga közeledtével már rutinszerűen tudja alkalmazni a légzés tudatos lelassítását (és a befeszülő, görcsbeálló testrészek átlélegzését), a félelmek helyett a jelen pillanatra összpontosítást. Ellazult, relaxált állapotban nap mint nap erősítheti magában a kívánt forgatókönyvet (nyugodt odaút a vizsgaközponthoz, magabiztos feladatmegoldás, stb.), mintha egy mozifilm nézőjeként látná magát. Hogyha külső segítséget is igénybe vennének a felkészüléshez, engem is elérnek megadott elérhetőségeimen. Jelenleg Skype-on tartok tanácsadást. Kívánom férjének a legjobbakat, Balogh Nikolett
Kérjük értékelje a választ!
Még nem értékelt