Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Kényszerek?

Tisztelt segítő!
Mindig szorongó alkat voltam.2 évvel ezelőtt elkezdtem minden apró dolgon órákig agyalni.Órákig pörgettem vissza gondolatban egy-egy eseményt.Ha mondtam valamit, gyorsan feljegyeztem, hogy nem mondtam-e valami nem odaillőt. Széket fotózni mielőtt leülök,hogy biztos nem ült-e ott valaki, nyilvános mosdóban távozás előtt,hogy biztos nem volt-e bent senki.Kézfogás után pedig muszáj kezet mosnom.Aztán szexuális tartalmú képek villantak be,amitől nagyon megijedtem.Félek,hogy egyszer valami megvalósul belőle.Mivel óvodában dolgozom évek óta,ezután elkezdtem kerülni a mosdót.Félek bemenni.Ha egyedül vagyok csak nyitott ajtónál merek bent lenni. A pszichológusom szerint,valamit "félt az elmém".Elkezdtem gondolkodni.28 évesen még mindig érintetlen vagyok.Erkölcsös nevelést kaptam, és mindig fontos volt számomra a tisztaság,és a "tiszta" szerelem..Volt párkapcsolatom,de nem teljesedett be.Nem ő volt az igazi..Lehet hogy ez az amit annyira féltek?Köszönöm válaszát!M.

A kérdést megválaszolta: 
Kedves Kérdező! Természetesen lehetséges, hogy az érintetlenségét félti. Nem tudom, hogy jár-e még a pszichológusához aktuálisan is vagy ez egy lezárt folyamat. Amennyiben jár, akkor fontos lenne bevinni a következő ülésre ezeket a feltételezéseit, mert az előrelendítheti a folyamatot. A kényszerek vagy a gondolatokon való rágódás gyakran egy fedőtünete annak, hogy valamilyen egyensúlytalanság van a személyiség szerkezetében, emiatt érdemes személyiség szintjén dolgozni. Nem ismerem részleteiben az Ön helyzetét, viszont abból amit itt leírt, megfogalmazódott bennem az a hipotézis, hogy lehet, hogy az Ön problémája abból fakad, hogy érzelmileg nem vált le a szüleiről, nem vált még felnőtté? Mintha lenne Önben egy személyiségrész, aki szeretne "jó kislány" maradni, mindent jól csinálni és megfelelni az elvárásoknak, a jó viselkedés kritériumainak, illetve az Önben élő "szigorú szülői" rész előírásainak. A szimbólumterápia, más néven imagináció (KIP) módszere segíthet a személyiségrészek harmonizálásában, illetve abban is, hogy meg tudjon békélni saját automatikus fantáziaképeivel, azokat ne élje meg ijesztőnek, szorongáskeltőnek, illetve megtanulja elbírni a nehéz érzéseket is, kiépüljön egy magasabb frusztrációs tolerancia. A CBT módszere pedig a kényszercselekvései és a negatív automatikus gondolatai kezelésében segíthet. Az alábbi cikkeket javaslom olvasásra, lehet kaphatna ötleteket: https://pszichoforyou.hu/parkapcsolat-szulok/ https://mindsetpszichologia.hu/2019/06/11/mit-jelent-erzelmileg-levalni-a-szuleinkrol/ https://mindsetpszichologia.hu/2018/06/11/noj-mar-fel-avagy-hogyan-valjunk-erzelmileg-felnotte-ii-resz/ Azt fontosnak tartom, hogy egy pszichológus segítségével tovább dolgozzon önmagán és ötleteit, hipotéziseit vele mindenképp megossza. Minden jót kívánok! Üdvözlettel, Adamik Eszter, pszichológus
Kérjük értékelje a választ!
Még nem értékelt