Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Alvászavar

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Másfél hónapja kialakult egy álmatlanság alvászavarom stressz
miatt. A stressz egy vizsga miatt alakult ki amit időközben vissza
mondtam.

Először voltam Phszihiáter orvosnál kaptam Rivotril nyugtatót
amivel 2-3 órákat tudtam aludni. Utána voltam Koneziologusnál és
az se hozott kellő javulást. Pár napja nyugodtan le mert
rendeződött a helyzet de még mindig 1-2 órákat alszom.

Voltam vérvételen a cukrom kicsit alacsony 3.5. (4.1-5.9)
Billirubin 26.5. 21 alatt kell lennie
LDL koleszterin 2.93 2.59 alatt kell lennie
Vörösvérsejt 5.9 a felső határ nekem 6.18

A házi orvosom azt tanácsolja egyek magas cukor tartalmu ételeket
főleg lefekvés előtt.
Centrum A-Z multivitamint szedek

Próbáltam gyógynövényes altatókat az se használ.

Mit tanácsol várjak még egy kicsit vagy mit tegyek hogy
helyreálljon az alvásom?

Nem szeretném hogy súlyosabb betegség kialakuljon a szervezetembe.

Köszönettel: Farkas Norbert

A kérdést megválaszolta: 
Kedves Norbert! Nem írta, hogy milyen hosszú ideig állt fent a stresszt kiváltó helyzet, mielőtt úgy döntött, hogy inkább visszamondja a vizsgát. A stressz sokféle módon hat a szervezetünkre, pszichés és fizikai következményei vannak, éppen ezért a következményeinek a kezelése is jó, ha több lábon áll. Alvászavart és még hangulatzavart is okozhat például szénhidrát (cukor) anyagcserezavar is, ezért ennek is jó lenne utána járni. Érdemes lenne elmennie egy belgyógyász-endokrinológushoz a leleteivel, aki megmondja, hogy milyen további vizsgálatokra lenne szükség. Emellett javaslom, hogy a pszichés oldallal is foglalkozzon, hiszen valamiért nagyon rosszul reagált erre a stresszes helyzetre. Érdemes lenne relaxációs technikákat tanulni, illetve egy kicsit utána járni, hogy miért is volt ennyire megterhelő Ön számára ez a stresszes helyzet. Ez a későbbi hasonló helyzetekben is nagy segítséget nyújthat. Szánjon a lelki oldallal való foglalkozásra időt, hiszen a tapasztalatok szerint 1-2 alkalomnál biztosan többre van szükség egy ilyen tünettel való megküzdéshez. Egy tapasztalt pszichológus szakember biztosan tud Önnek segíteni a pszichés oldal támogatásában. Lefekvés előtt pedig inkább olyan ételt egyen, ami lassú felszívódású szénhidrát, például valamilyen teljes kiőrlésű péksütemény vagy kenyér, esetleg olajos magvak (dió, mandula). Ez segíthet abban, hogy egyenletesebb legyen éjszaka a vércukorszintje, ami kedvező az alvása szempontjából. Üdvözlettel, Votisky Petra
Kérjük értékelje a választ!
Átlag: 1 (1 szavazat)