Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Gesler Lili képe
Ellenőrzött szakember

Hogyan mutasd ki az érzelmeid?

Vannak emberek, akiknek ez könnyebben míg másoknak sokkal nehezebben megy - a praxisomban inkább az utóbbival találkozom sokat. Egy új kapcsolat kezdetén, vagy akár már a meglévőkben, ha fontos nekünk a másik, akkor van néhány trükk, amivel a tudtára adhatod, hogy szereted. A képesség az érzelemkifejezésre az érzelmi intelligencia egyik alapeleme.

Néhány nonverbális kifejezési lehetőség:

1.Szemkontaktus

Mindannyian úgy vagyunk ezzel, hogy azoknak az embereknek, akikre figyelünk és fontosak nekünk szeretünk a szemébe nézni.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Miért könnyebb a rossz dolgokra gondolni, mint a jókra? 2.

Folytatjuk 2019. július 19-i cikkünket, amelyben arról volt szó, hogy agyunk és az evolúciós örökségünk „segíti” a negatív gondolkodást.

Hogyan tudnánk a pozitív érzelmeinket előtérbe helyezni?
Sok függ attól, hogy hogyan neveltek bennünket, mit tanultunk azoktól, akiknek a véleménye fontos számunkra és hogyan értelmezzük a tanításaikat.
És persze a legfontosabb az, hogy mindezek után vagy ellenére hogyan értékeljük magunkban az eseményeket, tapasztalatainkat.

Szekeres Kristóf képe
Ellenőrzött szakember

Kötődés és párkapcsolati elégedettség

Egy új kutatás összefüggést talált az emberek élettel való és a párkapcsolati elégedettsége, valamint a kötődési stílusa között. Kötődési stílusunk szerint különbözőek lehetünk: biztonságosan kötődők, bizonytalanul kötődők és elkerülők. Jelenlegi cikkemben ezeknek a tulajdonságoknak az összefüggéseit vizsgálom meg.

Kitartás és kötődési stílus

Adamik Eszter képe
Ellenőrzött szakember

„Nem vagyok elég szép, nem vagyok elég fitt, nem vagyok elég vonzó...” - Úton a pozitív testkép, önelfogadás és önbizalom felé

Itt vagyunk a nyár közepén, ami egyesek számára örömforrás, másoknál viszont a strandszezon a kellemetlen érzések, szorongás és szégyen melegágya is lehet, hiszen aktivizálhatja testünkkel kapcsolatos negatív gondolataikat, befeketítve a nyári kikapcsolódást. Gyakran környezetünk sem támogatja azt, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben: míg az elmúlt harminc évben az emberek átlag testsúlya megnövekedett, addig a női testideál egyre vékonyabbá vált, szinte elérhetetlen ideálképeket támasztva elénk.

Bende Katalin képe
Ellenőrzött szakember

Ismeri a stressz enyhítésének 63 módját? – 1.rész

Mi segíthet abban, hogy felismerje, mi okoz Önnek stresszt, és hogy megváltoztathassa a dolgokhoz való hozzáállását, az életmódját annak érdekében, hogy minimálisra csökkenjen a mindennapi helyzetekkel szembeni stresszválasza? Milyen stresszoldó módszerek segítenek megbirkózni a mindennapi szorongásokkal, dühvel, túlhajszoltsággal és frusztrációkkal?

Az életmód megváltoztatása terén:

- Nevess! Nevetéskor endorfinok szabadulnak fel (jóérzést keltő, fájdalomcsillapító hormonok)

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

Lelki feltöltődés nyáron

Nemcsak az év végén, de nyáron is sokan döntenek úgy, hogy ‘új életet kezdenek’, szóval az újéviek mellett gyakoriak a ‘nyári fogadalmak’:) is. 

Nem véletlen, hiszen ilyenkor általában több időnk van magunkra, arra, hogy egy kicsit megnyugodjunk, átgondoljuk a céljainkat és befelé figyeljünk. 

Talán te is érezted már úgy, hogy szeretnél változtatni, de valahogy nem megy.

Nem mintha nem próbáltad volna meg többször is, de mintha mindig lenne valami, ami visszahúzna. 

Jámbor Krisztián képe
Ellenőrzött szakember

Nárciszok bűvöletében (2.rész): útmutató a szakítást követő időszakhoz

Az előző blogbejegyzés végén eljutottunk addig, hogy mégis mi jellemzi a nárcisztikus partnerek párkapcsolaton belüli viselkedését. A fennmaradó részeknek az a célja, hogy megoldási alternatívákat és konkrét stratégiákat nyújtson arra az esetre, ha valaki nem tud vagy nem akar kilépni ebből az érzelmileg megterhelő együttlétből. Mielőtt azonban a kapcsolatban való túlélést néznénk át, nézzük meg, mi a teendő, ha a szakítás mellett döntünk.

A kapcsolat túlélése: szakítás és a „porszívó manőverezés”

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

A kognitív sématerápia

A kognitív sématerápia elsősorban J.E. Young munkásságára vezethető vissza. A módszertant a kutató az 1990-es években dolgozta ki, majd a 2000-es évektől fokozatosan terjedt el a pszichológiában. A mai pszichológiában egyik leggyakrabban alkalmazott módszer. Népszerűsége leginkább az integratív szemléletmódjára vezethető vissza.

Szemenyei Eszter képe
Ellenőrzött szakember

Párkapcsolat felsőfokon: A tudatos párkapcsolat 4 minősége

Milyen egy jó párkapcsolat? És ha már megtaláltuk azt, akivel teljesebb az életünk, hogyan tarthatjuk fenn ezt az állapotot? Hogyan fejlődhetünk, gyarapodhatunk együtt?

 

Shelly Bullard, pár- és családterapeuta szerint a tudatos párkapcsolat a kulcsa mindennek. De mi is az, és hogy tehetünk érte?

Oldalak