Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Csukás Csaba képe
Ellenőrzött szakember

Elfogadni, elviselni, tűrni, belenyugodni

Az életben nagyon sok olyan szituációba kerülünk, ahol a környezetünk nem úgy viselkedik, reagál, ahogy azt mi szeretnénk. Az egészséges első reakciónk ilyenkor valószínűleg az, hogy megpróbáljuk megváltoztatni a helyzetet vagy a benne levő szereplőket, de ha ez nem megy, akkor alkalmazkodunk.

Dr. Biró Eszter képe
Ellenőrzött szakember

Pszichológus karanténban

Először klienseim kérésére, majd józan belátásból, utóbb a körülmények nyomása alatt pszichológusi munkámmal teljes egészében az internetre költöztem. Mondhatnám, hogy ideiglenesen, és ez persze igaz is, de - beláttam - viszonylag hosszabb időre állandósul ez az ideiglenes állapot. Ez a számomra azt is jelenti, hogy nem csak a technika beüzemelésével, de a tapasztalatok tudatos gyűjtésével is át kell állnom "online üzemmódra", ami a napi munkám szempontjából távolról sem csak annyi, hogy képernyőn látom az embereket, és nem pedig az egyik fotelomban.

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Szülés utáni pszichózis

A szülés utáni pszichózis más néven postpartum, vagy gyermekágyi pszichózis a szülés követően fellépő pszichotikus állapotra utal. Általában a postpartum pszichózis tünetei a szülést követően pár nappal később, esteleg egy hetet követően kezdnek megjelenni. Az előfordulási aránya körülbelül egy ezrelék.

Miklovicz Anita képe
Ellenőrzött szakember

Technikák a stressz oldására: Mit tehetek magamért a karantén alatt?

A koronavírus időszaka megterhelő mindenki számára. Rengeteg hírt hallunk, amelyek közül szelektálnunk kell. Féltjük az egészségünket és a családunk egészségét. Vajon mikor láthatjuk őket újra? A gazdasági válság kihat a munkaerőpiacra is, és nap, mint nap aggódunk amiatt, hogy meglesz-e az állásunk a következő nap, és ha igen, milyen feltételekkel kell megalkudnunk.

Adamik Eszter képe
Ellenőrzött szakember

Az egyedül maradás réme (2. rész)

Kedves Olvasók!

Az első részben bemutattam, hogy milyen okok állhatnak az egyedül maradással kapcsolatos szorongás hátterében és ezekhez milyen fajta terápiás módszerek passzolhatnak: 

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Hogyan keressük és találjuk meg bármiben a jót a koronavírus idején? 3.

Megküzdés a negatív gondolatokkal

A cikkem előző részeiben leírt sok hasznos és kellemes tevékenység mind jó hatású, na de mit tegyünk a negatív gondolatainkkal? Ha hiába a kialakított napirend, a testedzés, a kreatív tevékenységek, mégis újra és újra azon gondolkozunk, hogy meddig fog ez tartani, milyen veszteségeink lesznek, hogy fogjuk ezt átvészelni?  

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

A munkával kapcsolatos bizonytalanság kezelése karantén idején

Az utóbbi egy-két hét megváltozott körülményei mindenkire máshogy hatottak. Van, akinek hirtelen nagyon sok ideje lett és éppen ez az, ami nyomasztó. Az is lehet, hogy az otthoni munkavégzésre való átállás nemhogy kevesebb, hanem inkább sokkal több teendőt hozott. De az is lehet, hogy nem is a teendőid száma nőtt, hanem te várod el magadtól, hogy most mindent azonnal megoldj: értelmesen kihasználd a felszabadult idődet, kitaláld hogyan tovább és lehetőleg naprakész legyél minden szempontból.

Szántó Regina képe
Ellenőrzött szakember

Párkapcsolatok története szélsőséges élethelyzetben

A szélsőséges helyzetek többnyire felborítják az addig sikeresen, de legalábbis nagyjából megfelelően működő megküzdési mechanizmusainkat. Egyszerűen szólva, azok a tulajdonságaink, amik addig jól működtek, ismerősek voltak a számunkra, többé már nem biztos, hogy fenntarthatóak. Kiélezett helyzetekben az az oldalunk jelenik meg, amit addig esetleg elrejtettünk, de van, hogy olyan erőforrásaink törnek elő, amelyekről mi sem tudtunk.

Pakai-Szűcs Réka képe
Ellenőrzött szakember

Van, hogy nem elég egy baráti beszélgetés

Minden ember életében előfordulnak olyan élethelyzetek, amikor annyira belemerülünk nehézségeinkbe és problémáinkba, hogy egyedül nem tudjuk átlátni és megoldani őket. Úgy érezzük elakadtunk és szükségünk van segítségre vagy legalább útmutatásra ahhoz, hogy rendezni tudjuk önmagunkat, magánéletünket és kapcsolatainkat. A barátok és a családtagok értékes és nélkülözhetetlen részét teszik ki az életünknek. Egyik fontos szerepük, hogy támogatást adnak, meghallgatnak, megvigasztalnak, segítenek. Azonban van más fontos „funkciójuk” is: elvárást támasztanak, értékelnek és korlátokat szabnak.

Oldalak