Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Nádasdy Nóra képe
Ellenőrzött szakember

Gondolatok a szelektív mutizmusról

Gondoljunk bele, hogy egy új, furcsa, ismeretlen helyzetben, vagy egy nagyon is jól ismert, de nyomasztó helyzetben milyen biztonságot ad, ha van valami, amit mi kontrollálhatunk. Amit nem vehet el tőlünk senki. A hangunkat csak akkor adjuk, ha akarjuk. A gondolatainkat, az érzéseinket. Saját magunk, belső állapotunk kifejeződését. És ez megnyugtató.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Kóros önzetlenség 2.

A múlt heti Kóros önzetlenség 1. blogban olyan emberekről írtam, akik a túlzott önzetlenség csapdájában vergődnek és bár ezzel szélsőségesen kizsákmányolják magukat, nemcsak önmaguknak ártanak, hanem az áldozat önként vállalt szerepe a környezetükben nemhogy nem kelt elismerést, de akár még visszatetszést is kelthet.

Miért kell magunkra is figyelnünk?

Pálinkás Fruzsina képe
Ellenőrzött szakember

Hat jel, ami előrevetíti a párkapcsolat jövőjét - könyvajánló

Ön elhinné, ha valaki azt állítaná, mindössze 15 percre van szüksége, hogy egy pár beszélgetése alapján 91%-os pontossággal bejósolja a párkapcsolat jövőjét? John Gottman világhírű pszichológus és csapata hosszú ideje folyó, utánkövetéses vizsgálatai arra mutatnak rá, hogy mindez lehetséges.

Szekeres Kristóf képe
Ellenőrzött szakember

Miért mozogjunk? Előzzük meg a neurodegenerációt

A testmozgás képes megvédeni az agy azon régióit, amelyek érzékenyek a neurodegenerációra (olyan betegségek összefoglaló neve, amely elsősorban az emberi agy idegsejtjeit érintik). A következő cikkemben az agyi változások lehetséges hatásait vizsgáljuk meg a fizikai aktivitások (mindennapos mozgás) tekintetében.

A fizikai aktivitás segíthet megvédeni azokat az agyi régiókat, amelyek érzékenyek a neurodegenerációra. A Neurolmage: Clinical című új kutatása vizsgálta az idősödő emberek kognitív hanyatlását. 

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Párkapcsolati tippek

John Gray (2011) ismertet pár nagyon egyszerű, de rendkívül hasznos tippet, technikát, melyek segítenek a harmonikusan működő párkapcsolatok kialakításában és fenntartásában. Ezen tippek és tanácsok közül mutatok be párat:

Imre Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Könyvajánló a párkapcsolatokhoz

Párkapcsolati problémák esetén általában a leghatásosabb megoldás a párterápia. De mit tehetünk, ha ez nem elérhető? Milyen mondandója van a laikus olvasó számára a modern párterápiás elméleteknek, a vezető kutatóknak? Két könyvet ajánlok az érdeklődők figyelmébe, melyek a páterápiás tapasztalatok és tudás alapján közérthető formában ábrázolják a párkapcsolatok mélystruktúráját, bemutatják a kapcsolatok dinamikáját mozgató erőket.

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

A stressz testi tünetei – 7 jel, hogy itt az ideje a változásnak

Vajon meddig tudjuk elnyomni a rossz érzéseinket egy-egy élethelyzetben vagy időszakban, amikor jól kellene éreznünk magunkat, de valami mégsincs rendben? Meddig magyarázgatjuk magunknak, hogy ’jó lesz ez így, nincs semmi baj, majd megszokom’? Ha sokáig így teszünk, akkor a túlzott stressz előbb-utóbb testi tünetek formájában fog jelentkezni.

Iványuk Áron képe
Ellenőrzött szakember

7 tipp a stresszkezeléshez

A következő cikkben 7 stresszkezelési technikát mutatok be. A korábbi két cikkben 7-7 tényt mutattam be a stresszről, ezek itt és itt érhetők el.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Kóros önzetlenség 1.

Számos módja van annak, hogy az ember kizsákmányolja magát. Hogy ne érezze magát önzőnek, sok ember megtesz olyasmit és annyiszor, amivel végső soron önmagának árt.

Van, aki úgy segít egy kollégának vagy beosztottnak, hogy – míg a kolléga nyugodtan hazamegy a munkaidő végén – neki túlóráznia kell. Ugyanakkor ő ezzel teljesen kimeríti magát. Persze, kell segíteni alkalmanként a rászoruló kollégáknak, de itt is érdemes mértéket tartani.

Oldalak