Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Pszichológia blog a szakemberek tollából, első kézből.
A jobb felső sarokban a "Keresés" mezőben tudsz tartalmaink között keresni!

Kálmán Judit képe
Ellenőrzött szakember

A teljesítmény miatti szorongás iskolás korban

Sok gyermek fél az iskolai kudarcélménytől. Legtöbben pontosan meg sem tudják fogalmazni, hogy mitől tartanak, de szemmel láthatóan szorongva mennek reggel iskolába. Ha a szüleik kérdezik őket a problémájukról, általában azt felelik, hogy attól félnek, valami nem fog sikerülni nekik azon a napon. 

Leniczki Csilla képe
Ellenőrzött szakember

„Úgy szeretném egyszer levinni a szemetet” – élet a túlvédő szülőkkel

Az elmúlt években két különböző típusú középiskolában is volt szerencsém iskolapszichológusként dolgozni. Az egyikbe többségében olyan gyerekek jártak, akiket érzelmileg elhanyagoltak, sokszor túl korán kellett felnőniük. Emlékszem egy esetre. Egy 14 éves srác kért tőlem segítséget. Mivel a problémát a családi rendszerben láttam, felhívtam az édesanyját, hogy mikor tudna bejönni az iskolába, hogy beszéljünk a fiáról. Az válaszolta, ő erre nem ér rá…. A másik típusú egy alapítványi elit  iskola gyakran burokban nevelt gyerekekkel.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Ha kihűl a párkapcsolat 1.

Amikor felszáll a rózsaszín köd és már nem repkednek pillangók a gyomorban a kedvesünk láttán, ha már rég összeköltöztünk és megismertük egymás nem csak a jó oldalát, akkor esélyes, hogy elkezdhet kihűlni a kapcsolat.

Kószó Ádám képe
Ellenőrzött szakember

Pillangók a gyomorban - avagy párkapcsolati ősrobbanás

A járdán szembe sétáltok, egyikőtök sem figyel. Neki mész, vagy ő neked, attól függ hogy nézzük. Mégiscsak te a vagy a férfi, legyen a te hibád. A könyv persze a kezei közül a nedves utcakőre esik. Lehajolsz érte, hiszen felelősnek érzed magad, ő is nyilván nyúl felé. A könyv gerincénél a kézfejek összetalálkoznak. Ránézel, ő is rád. Valahogy így indul.

Horváth Gabriella képe
Ellenőrzött szakember

Érzelemszabályozási tippek és technikák a koronavírus idejére és békésebb napokra

Lehet, hogy nem is tudjuk megfogalmazni, hogy mit élünk át most a víruskrízis kapcsán, csak annyit érzünk, hogy egy fokozott készültségben, feszült, bizonytalan állapotban élünk hosszú hónapok óta. Ez az elhúzódó válság, ha vannak is benne pozitív hullámok, tartósan igénybe veszi mind testi mind pszichés megküzdő-képességünket. Nem kevésbé az erőtartalékainkat, melyeket nap mint nap töltenünk kell. Hiszen az huzamos ideig tartó stressz, az állandó alkalmazkodás a bizonytalan körülményekhez, érzelmileg is megterhelő számunkra.

Papp Katalin képe

Hogyan ismerhetem fel, hogy szorongok?

A szorongás, mint „élmény” a félelem, az idegesség, az aggodalom és nyugtalanság érzéseinek keverékeként írható le. Időnként mindannyian szorongunk, és némi szorongás valóban segít minket a megfelelő mindennapi működésben (például cselekvésre és problémamegoldásra is ösztönöz, mozgósítja képességeinket) de a szorongás problémává válhat akkor, ha:

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

Pillangóhatás – mi lett volna, ha…

Hallottál már a pillangóhatás jelenségéről? Eszerint egyetlen kis változtatás az életedben sorsfordító hatással lehet a későbbi történések alakulására. Fogalmazhatunk úgy is, hogy nem tudhatod, hogy annak a most látszólag apró kis dolognak amit teszel, milyen hatása lesz hosszabb távon. Lehet, hogy ami most csak egy kis semmiségnek tűnik, annak a következménye felmérhetetlen a jövődre nézve.

A pillangóhatásról több film és könyv is szól.

Oldalak