Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

Szorongáscsökkentés nehéz időkben

Az utóbbi alig több, mint egy hét alatt fenekestül felfordult a világunk – ami mindenkit érint valamilyen formában.. És ez még csak egy átmeneti időszak, az eleje valaminek, amiről nem tudjuk, hogy mit fog még hozni.

Szekeres Kristóf képe
Ellenőrzött szakember

Magányosság és személyiség

Egy tanulmány szerint a magányos emberek inkább introvertáltak (befelé fordulók), szorongóbbak, kevésbé kedvesek és kevésbé lelkiismeretesek.

Szántó Regina képe
Ellenőrzött szakember

Hogyan hát ránk a szociális izoláció?

Az ember társas lény. Életünk első pillanatától emberek között létezünk, egy bonyolult szociális hálozat résztvevői vagyunk. Sok féle módon kötődünk családtagjainkhoz, barátainkhoz, különböző csoportokhoz (osztály, munkahely stb.) illetve ahhoz a városhoz, országhoz, amelyben megszülettünk vagy négylábú kedvencünkhöz.

Harsányi Kata képe
Ellenőrzött szakember

Pánik helyett: rendszerezd a gondolataidat!

A bizonytalanság rengeteg feszültséget szül. Ebben az állapotban sokkal ingerlékenyebbek vagy lehangoltabbak lehetünk, és gyakran fizikai tünetekben is tetstet ölt a bennünk kavargó érzelem-tenger. Annak érdekében, hogy elkerüljük a káros következméyneket, érdemes megfogalamznunk saját magunk számára a szorongásunk tárgyát, vagy akár úgy is mondhatnám: nevezzük meg a félelmeinket.

Csukás Csaba képe
Ellenőrzött szakember

Összezárva

A #maradjotthon mozgalom a jelen helyzetben teljes mértékben helyénvaló, azonban előhoz nagyon hamar néhány olyan új problémát, amivel eddig nem vagy csak korlátozottan kellett szembenéznünk.

Sári-Kurán Zsuzsa képe
Ellenőrzött szakember

A humor, mint megküzdés (sajnos nagyon aktuális)

"A humor is a lélek egyfajta fegyvere az önfenntartásért való harcban, hiszen ismeretes, hogy a humor - mint aligha valami más az emberi létben - alkalmas arra, hogy távolságot teremtsen, felülkerekedjék az adott helyzeten."

Viktor Emil Frankl

 

Nevetni jó, nevetni szeretünk és  a vicces emberek társaságát is előszeretettel keressük. 

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Online konzultáció?

Ma már pszichológiában egyre jobban elterjedt az online vagy más néven Skype konzultáció, aminek egyik fő mozgatórugója, hogy a külföldön a bevándorlott munkavállalók gyakran nem találnak helyi szakembert. Ennek hátterében az áll, hogy a legtöbb kliens úgy érzi, csak az anyanyelvén tud megfelelő mélységben beszélni önmagáról. De mire is lehet használni a Skype konzultációt?

Adamik Eszter képe
Ellenőrzött szakember

Maradj lelkileg egészséges a házi karanténban is! Tippek a szorongás és a depresszió megelőzésére

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében sokunk egy lakásba vagy házba bezárkózva tölti napjait. A „home office”-nak eleinte sokan megörültek, viszont többünkben is felmerülhet a kérdés, hogy hosszabb távon vajon hogy fogjuk pszichésen bírni az izolációt. Blogcikkemben fontos összefüggésekről és stratégiákról olvashattok, amelyek karantén idején is segíthetnek megőrizni lelki fittségeteket.

 

1) Kerüld ki az ingeréhség csapdáit! Ügyelj a változatosságra!

Bogdán Brigitta képe
Ellenőrzött szakember

Esélyt kaptunk a változásra – Hogyan csináljuk? (Holisztikus önismeret) - 2. rész

Szóval - keleti analógiát használva - ahhoz, hogy kommunikálni tudjunk belső önmagunkkal, intuitívabbak legyünk, és inspiráltak (vagyis kapcsolódni tudjunk egy nálunk hatalmasabb erőtérhez, melynek legbelsőbb önmagunk is része), ahhoz le kell, hogy tisztítsuk a mentális (és fizikai) terünket is. (Előbbi az egyik célja a meditációnak is.)

Oldalak