Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Szekeres Kristóf képe
Ellenőrzött szakember

5 hiba, amit nagyon sokan elkövetnek. Ön elköveti?

Ön hogyan éli az életét? Amiben tehetséges, abban kihoz magából mindent? Próbál minél többet tapasztalni, élményekre szert tenni?

Vagy inkább ellenkezőleg? Arra törekszik, hogy elkerülje a mindennapokban a kellemetlen élményeket és a konfrontációt? Igyekszik annyira "kis célpont" lenni, amennyire csak lehet?

1. Arra várunk folyton, hogy megkérdezzék..

Domján Mónika képe
Ellenőrzött szakember

A kontroll és felelősség játszmái

Korábban is írtam már a felelősségvállalás és a kontroll viszonyáról, de maradt még mondanivalóm a témában. Vegyünk szemügyre elsőként egy személyiségvonást, amely erőteljesen befolyásolja a kontrollhoz való viszonyunkat: ez nem más, mint a Rotter nevéhez köthető külső-belső kontroll fogalma.

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

A krónikus késés

A krónikus késés a 21. századi információs társadalomban sokkal jellemzőbb, mint az elmúlt időszakokban volt. Ennek egyrészt technikai okai vannak, hiszen az okoseszközök és mobilinternet segítségével bármikor rá tudunk írni a másikra, vagy fel tudjuk hívni: „elnézést, de 5-10 percet kések”. A korábbi korszakokban is voltak olyan személyek, akik akkurátusan ügyeltek arra, hogy mindenhová, mindig időben érkezzenek, míg mások akkoriban is krónikus későknek számítottak.

Gesler Lili képe
Ellenőrzött szakember

Pszichológiai flexibilitás

MI AZ ACT? 

Az Elfogadás és Elkötelezettség Terápia (Acceptance and commitment therapy) Steven C. Hayes nevéhez fűződik, a kognitív terápiát és a viselkedés terápiát egyesíti.

Mráz Katalin képe
Ellenőrzött szakember

Az önbizalomhiány árulkodó jelei

„Pedig annyival több van bennem…De valahogy nem merem megmutatni/kipróbálni/megpályázni, stb..” Ismerős?

Az önbizalomhiány sokak életét megnehezíti és megakadályozza, hogy kihozd magadból azt, amire egyébként képes lennél.

Sokféle formában jelentkezhet, például: nem mersz új dolgokba belevágni mert félsz, hogy hibázni fogsz. Vagy folyamatosan elégedetlen vagy magaddal, esetleg nem mersz nemet mondani és mindig mások igényeihez alkalmazkodsz.

Szekeres Kristóf képe
Ellenőrzött szakember

Fedezd fel a boldogtalanság 8 titkát!

A boldogtalanság a célunk? Nincs más dolgunk, csak a lentebbi 8 pontot követni. Ha így teszünk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy elérjük azt a célt, hogy rosszul érezzük magunkat a bőrünkben. A boldogtalansághoz vezető egyik és jól kikövezett út, hogy rossz kapcsolatban legyünk a körülöttünk lévő emberekkel és magunkkal.

Bácsi Lajos András képe
Ellenőrzött szakember

Sport hatása a szervezetre I. rész

Sportolás hatására növekszik az önismeret, az önbizalom, a figyelem és a koncentrációs képesség, javul az alvás és az általános közérzet, a szorongásszint és a feszültségszint csökken.

Szajli Claudia képe
Ellenőrzött szakember

Szülők a hiszti ellen

Önnel is előfordult már, hogy gyermekét noszogatnia kellett a játszótérről való hazaindulásban vagy órákat könyörögni, hogy menjen haza vacsorázni? Az indulásra tett kísérletek viszont sorra kudarcba fulladnak, amikor gyermeke elkezd ordítani, rugdalózni, vagy akár sírni. Ő egyértelműen maradni akar. Még a jól nevelt gyermekekkel is megesik, hogy tiltakoznak szüleik akarata ellen, és tombolni kezdenek, ha valami nem úgy alakul, ahogy ők azt szeretnék. De vajon mi állhat a hiszti mögött? Mit tehetünk ellene szülőként? Cikkemből kiderül!

Szigeti Ildikó képe
Ellenőrzött szakember

Hát akkor induljon a nagy pszichológuskeresés!

Miközben Európa egyik legszomorúbb országa a miénk, az egy főre eső pszichológiai szolgáltatók száma nálunk a legmagasabb a térségben. E látszólagos ellentmondás oka csak az lehet, hogy rossz helyen keressük a segítséget. Most megpróbálom megmutatni, mit, merre, hogyan... Egy kicsit másképp', mint ahogy szokás...

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Szakítás feldolgozására jellemző fázisok

A szakítás utáni időszakot a pszichológusok egyrésze a halál utáni gyászhoz hasonlítja, nem véletlenül, hiszen ugyanúgy az elvesztés érzetével és az az utána következő egyedülléttel kell megküzdenünk. Minden kliens másképpen dolgozza fel a szakítást, viszont van néhány fázis, ami legtöbb szakítás után, jellemző szokott lenni.

Oldalak