Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Stressz csökkentés nem csak karantén idején 3.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

A karantén lassan véget ér, azonban a stressz, a feszült helyzetek nem tűnnek el az életünkből. Van, akinek az okoz most szorongást, hogy vissza kell térnie a koronavírus előtti életbe, újra be kell járnia a munkahelyére. Sok embernek lényegesen több feladata lett a koronavírus hatására, mert a munkájában új dolgokat kellett kitalálni és alkalmaznia vagy csökkentett munkaidőben ugyanannyi feladatot elvégeznie. Emellé jött még sokaknak az online tanulás a gyerekkel vagy az idős szülőknek, rokonoknak való rendszeres bevásárlás. Van, aki elvesztette az állását és ezért aggódik.

Ha meg is szűnnek azok a problémáink, amelyek a mostani helyzetből adódtak, relaxációra akkor is szükségünk van. Ugyanis a relaxáció alatt tudjuk hatékonyan ellazítani a testünket, a lelkünket, az agyunkat. Szükségünk van arra, hogy rendszeresen és alaposan ellazítsuk az egész szerveezetünket és megengedjük a testünknek, a szerveinknek, a sejtjeinknek, hogy pihenjenek.

Ehhez segít a következő relaxációs gyakorlat. Keressen egy kényelmes helyet, ahol az ágyra vagy egy takarón vagy polifoamon a padlóra lefeküdhet és ahol senki sem zavarja negyedórán keresztül.

A relaxáció hanganyagát innen töltheti le:

https://www.youtube.com/watch?v=RSpkBwF62XI&feature=youtu.be

Ezt a gyakorlatot célszerű akár naponta elvégezni. Ha be tudja úgy osztani az idejét, hogy reggel ezzel indítsa a napot, akkor sokat tesz azért, hogy napközben kiegyensúlyozott maradjon és jól tűrje a nehézségeket. Ha Ön inkább este tud időt szakítani a relaxációra, az is jó. Az a fontos, hogy estére se szoruljon háttérbe a lazítás a sok napi teendő mellett, után.

Kellemes relaxálást és feltöltődést kívánok!