Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Sport hatása a szervezetre I. rész

Bácsi Lajos András képe
Ellenőrzött szakember

Sportolás hatására növekszik az önismeret, az önbizalom, a figyelem és a koncentrációs képesség, javul az alvás és az általános közérzet, a szorongásszint és a feszültségszint csökken.

A sport nagyban hozzájárul a személyiség fejlődéséhez is, ezért különösen fontos a sportolási tevékenység minél korábbi megkezdése. Kevesebbet tévéznek, kevesebbet dohányoznak, kisebb eséllyel híznak el és elégedettebbek az életükkel azok a fiatalok, akik rendszeresen sportolnak. Mindezek mellett a belső értékeket (önelfogadás, csoporthoz tartozás) preferálják inkább a külsőkkel (megjelenés, anyagi siker) szemben. Egyes tanulmányok szerint a sportolás pozitívan befolyásolja az énképet, csökkenti a szorongást, de alacsonyabb teljesítményigénnyel is jár. A sport egy bizonyos szint felett káros, azonban megvan egy egészséges mértéke, egészséges normája is, ami jótékony hatással van a szervezetünkre. A fizikai inaktivitás kb. 600 000 halálesetet okoz az EU-ban és kb. 5 600 000 ember halálát a világon évente. Egyes kimutatások alapján Magyarországon a lakosság 53%-a egyáltalán nem sportol semmit, ami nagyon alacsony számnak mondható. 2010-es kutatás eredménye szerint a népesség 77%-a él mozgásszegény életet. Az Egyesült Államokban az inaktív életmód félmillió ember korai haláláért tehető felelőssé.A mozgásszegény életmód a mozgatórendszer sorvadásához is vezet. A sport a stresszkezelés egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módszere.