Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

A meditáció jótékony hatásai

Jákli Fruzsina képe
Ellenőrzött szakember

A meditáció jótékony hatásairól

Manapság az egyik legtermészetesebb dolognak tekinthető, hogy mindig csinálunk valamit, folyton jár az eszünk a minket érintő dolgokról, még akkor is, amikor fizikailag egészen más tevékenységet folytatunk. Ennek következtében elmulaszthatunk számunkra fontos dolgokat a mindennapokban. Sokan azt gondolják, ez természetes, azonban nem feltétlenül kell ennek így lennie.

A meditációról sokan azt gondolják, hogy a gondolatok megállításáról, az érzelmektől való megszabadulásról, az elme kontrollálásáról szól. Ezzel szemben ez a folyamat inkább egy „visszalépés” a gondolatok tisztábban látása.

Kutatási eredmények szerint a meditáció valóban hozzájárul az egészség fenntartásához és csökkenti a szívinfarktus és az agyvérzés rizikóját.

A meditáció növeli a kreativitást abban az esetben, amikor meditálás közben a testben megjelenő érzésekre, gondolatokra, érzetekre fókuszálunk.

Emellett pedig az agyműködést is pozitívan befolyásolják a rendszeresen gyakorolt meditációs gyakorlatok.

Összegzésül elmondható, hogy  napi 10 perc meditáció segíti a mindennapokban megjelenő zavaró, sok figyelmet igénylő stresszhelyzetek kezelését.

Érdemes lehet kipróbálni?!