Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Hogyan segíti a párkapcsolatot a meditáció?

Kiss Anna képe
Ellenőrzött szakember

Bár a meditáció alapvetően magányos tevékenységnek tűnhet, hiszen saját magunk felé fordulunk a gyakorlása során, mégis pozitív hatással bír a kapcsolatainkra nézve.

Mik is ezek a pozitív hatások? Miért is éri meg mégis megpróbálni a meditációt?

  1. Egyrészt perspektívát ad, valamint segít stressz esetén. A meditáció által a kezünkbe kerül egy eszköz arra, hogy a stresszt kezeljük, így nem visszük haza és ezáltal nem a partnerünk issza meg a levét. Segít, hogy pozitív perspektívából szemléljük az életünk eseményeit az érzelmeink szabályozásán keresztül, valamint lehetővé teszi a perspektívaváltást, ami által új megoldásokra lelhetünk egy-egy probléma esetén.
  2. Segít pozitívnak maradnunk, mely által fókuszáltabbak, produktívabbak, és kreatívabbak vagyunk, könnyebben kapcsolódunk másokhoz, mivel nyitottabbá tesz minket. A pozitív hozzáállás szintén elősegít a perspektívaváltást.
  3. A meditáció erősíti a kapcsolódási vágyunkat, így segítséget jelent akkor, amikor úgy érezzük eltávolodtunk a párunktól. Növeli az empátiát, mely által csökken a szorongás, a depresszió kialakulásának a valószínűsége, valamint növeli a boldogságszintünket. Összességében rászoktat arra, hogy könyörületesebben és szeretetteljesebben viszonyuljunk másokhoz.

A meditáció hatásai hosszútávon érezhetőek, rendszeres gyakorlás szükséges hozzá, viszont megéri az energiát belefektetni, mivels segíti az ellenállóképesség kialakulását és erősödését, általa növekszik a boldogság és a jóllét is. Összességében pedig az életminőségünket rengeteg szinten javítja.