Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

EMOCIONÁLIS GONDOLKODÁS- (gondolkodási hiba)

Gesler Lili képe
Ellenőrzött szakember

Emocionális gondolkodás: Érzelmeket ne keverjük össze tényekkel

 

Ha az ember túlságosan az érzelmeire hagyatkozik akkor sokszor a realitást  figyelmen kívül hagyja.

Például:

A partnered tovább maradt bent dolgozni egy kollégával, te pedig féltékeny vagy erre a kollégára.

Ezért azt a következtetést vonod le: biztos afférjuk van.

 

Ha érzed, hogy az érzelmek veszik át az irányítást :

 

Vedd komolyan a gondolataid: például „ideges vagyok, valami nincs rendben“ vagy „nagyon mérges vagyok rád, ebből látszik milyen rosszul viselkedtél“, és ismerd fel, hogy az érzelmek nem a legmegbízhatóbb mércéi a valóságnak.

 Vizsgáld meg, hogyan viszonyulnál a szituációhoz ha nyugodtabb lennél, konkrét bizonyítékok alapján érzel-e így ?

Várd meg amíg az erős érzelmeid alábbhagynak. Ilyenkor gondold át megint a szituációt, lehet , hogy  az érzelmeid vittek el és a valóságtól távol van a következtetésed.

 

Szembesítsd a tényeket az érzelmeiddel

 

Valószínüleg nem gondolkodsz azon , hogy mik az előnyei és hátrányai annak hogyan gondolkodsz.
Pedig jó lenne. A kognitív terápia megtanít arra, hogy tudsz funkcionálisan , reálisan gondolkodni.

Problémakör: