Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Egészségvédelmi tippek- Fárasztó munka után FELTÖLTŐDÉS

Malindovszkyné Nádai Ivett képe
Ellenőrzött szakember
  • Ügyeljen a saját igényeire, szükségleteire.
  • Lazítson rendszeresen.
  • Az élénkítő masszázs és halk zene regeneráló hatású.
  • Védje lábait az álló vagy megterhelő munkánál.
  • Alkohol és egyéb feloldó- szerek mérséklése.
  • Tegyen a megújulásért és a jobb kapcsolatokért.
  • Új közös élmények és emlékek szerzése a feltöltődésért.

 

 

 

„Figyeld meg az életet: látsz valahol szomorúságot? Láttál már valaha depressziós fát? Vagy láttál már valaha szorongó madarat? Vagy idegbeteg állatot? Ugye nem? Az élet egyáltalán nem ilyen. Csak az ember tévedt el valahol.” (Osho)

A monoton munka (pl: gyártósori, ügyfélszolgálati, festő, fodrász vagy ács szakmunka) gyakran komoly megterhelést jelent az idegrendszer és/vagy a mozgásszervrendszer számára. Másnak a szellemi munka vagy gyereknevelés mellett jön jól a tényleges kikapcsolódás. Sokaknak rettentően hiányzik a pihentető alvás és a nyugalom. Sokszor az alváshiány, ingerlékenység, izomfájdalmak gyógyszerek nélkül, rendszeres odafigyeléssel is mérsékelhetőek. Lehetséges a jobb közérzet elérése, ha időben cselekszik. Vezessen be hétköznapi "wellness programot" a megújulásért! Ahogy az autónkat úgy a testünket is rendszeresen karban kell tartani, ha zökkenőmentes hétköznapokra vágyunk. 

Karbantartási javaslataim az Ön egészségéért:

 0. tipp: Ügyeljen a saját igényeire, szükségeleteire!

 Ez nem önzőség. Ezeket figyelmen kívül hagyva, hamar kifárad, rossz lesz a hangulata és figyelmetlenné válik.

 1. tipp:  Lazítson rendszeresen!

  • Mozgassa át izmait a munkahelyén a szünetekben. Ha teheti menjen friss levegőre, nyújtózzon és lélegezzen mélyeket.
  • Munka közben vagy este, ha álmatlanul forgolódik: nyújtóztassa meg az comb- és törzsizmait kétszer-háromszor.
  • Teljes feszültségmentesítéshez, rövid izomrelaxáció: Álló vagy ülő testtartásba helyezkedjen. Vegyen egy nagy levegőt, tartsa bent, emellett feszítse meg az izmait amennyire csak tudja. Amikor elfogy a levegő, fújja ki. Lazítsa el az izmait. Kétszer- háromszor ismételje meg.
  • Hallgasson zenét, sportoljon, végezze a kedvenc hobbiját.
  • Élvezze az ételek ízét, a természet szépségeit, az illatokat, fényeket. Tehát örüljön annak, hogy él és virul!
  • Szabadságra menni- kitűnő ötlet. Azonban álomutazás nélkül is elcsíphet a napból 10-20 perceket, amit önmagára és feltöltődésre szán.

Manapság szinte minden időnket beosztjuk. Nehezen tudunk kikapcsolni. Időnként engedje meg magának,  engedje el kattogó gondolatait, legyen jelen! Akár 5-10 perc is számít!

Eredmény: Több energiája lesz. A nyújtás, mozgás hatására beindul a vérkeringés. Így megelőzhetők a sérülések, húzódások. Nyugalmi állapotba kerülnek az izmok és könnyebben el tud aludni. Kipihentebben ébred.

2. tipp: Élénkítő masszázs és halk zene

  • Izmai feszültségét csökkentheti, ha az érzékeny területet önmagának megmasszírozza. A napi fárasztó munka után a nyugodt környezetben töltődjön.
  • Egy kellemes fürdő, halk zene, könyvolvasás igazi kikapcsolódás lehet. Frissítő masszázsra megkérheti akár társát is.
  • Többszörösen előnyös, hiszen az érintés a kapcsolatuk intimitását is elmélyíti. Így nem csupán a vérkeringést pezsdítik fel!
  • Ha tartós izomfájdalmai jelentkeznek előnyös, ha felkeres egy masszőrt. 

Eredmény: A váll, hát, talp masszírozása élénkíti a vérkeringést, és az érintés által elindulnak az egészsége megőrzését segítő folyamatok

 3. tipp: Védje lábait az álló vagy megterhelő munkánál

  • Kényelmes cipő, lábizzadás ellen hintőpor
  • A gumírozott zokni, gyógy-, kompressziósharisnya fokozza a vérkeringést és a visszérgyulladás, trombózis megelőzés miatt is szerencsés lehet
  • A talpmasszázs és a láb krémezése karbantartja a bőrt és élénkítő hatása van
  • Rendszeres, könnyű mozgás, pl.: séta, kocogás, kerékpározás, kertészkedés
  • A láb feltámasztása a falhoz, vagy felpolcolása pihenő időben, otthon- serkenti a véráramlást

4. tipp: Alkohol és egyéb "feloldó- szerek" mérséklése vagy kizárása

  • A mértékletes alkohol és "feloldó- szer" (pl.: cigaretta, marihuánás cigaretta, nyugtatók, stb.) fogyasztása is segíthet elengedni a cikázó gondolatokat
  • Ismerje a saját határait , erősségeit és gyengeségeit ezekkel kapcsolatban
  • "Ha már nem szomjas, mondjon nemet"
  • A feszült, nehéz időszakokon a rendszeres sport, kreatív hobbi segít átlendülni
  • Ha tartós gondja van, kérjen szeretteitől és/ vagy szakembertől tanácsot.

Eredmény: képes lazítani, ám másnap tükörbe tud nézni. Nem kell elnézést kérnie hibáiért.

5. Tegyen a megújulásért és jobb kapcsolatokért

  • Válasszon olyan tevékenységet, ami örömet jelent- főzés, kertészkedés, horgászat, sportok, olvasás, stb.
  • Mondjon Nem-et, amikor szükségét érzi.
  • Vegye magát körül olyan emberekkel, akik feltöltik. Kerülje az időrabló, negatív embereket, műsorokat, híreket.
  • Ügyeljen a saját igényeire, szükségeleteire - fogyasszon elegendő folyadékot, pihenjen, egyen tápláló ételeket, öltözzön kényelmesen.
  • Tűzzön ki kisebb- nagyobb célokat és valósítsa meg. 
  • Próbáljon ki új dolgokat- ételek, öltözködés, hobbi, utazás, izgalmas élmények
  • Tanuljon, fejlessze magát - biztosan van olyan terület, amit megismerne. Vágjon bele!

Eredmény: a célok megvalósítása önbizalom erősítő. Sikerélmény, fejlődés, jó hangulat, minőségi hétköznapok.

6. Új közös élmények és emlékek

  • A rendszeres sport totális kikapcsolódás és egészségvédő hatású- itt is érdemes változatos mozgásformákat kipróbálni
  • Kreatív szabadidő eltöltés- szabaduló szoba, társasjátékok, alkotás- barkácsolás, kézművesség, saját oldal létrehozása, stb.
  • Kulturális élmények- színház, múzeum, 
  • Utazások, kirándulások- biciklitúra a Balaton körül
  • Extrémsportok - wakeboard, hegyi bringázás, repülés különböző formái, kalandpályák, falmászás

Eredmény: egészségvédő, önbizalom erősítő, felszabadító, képesség- és készségfejlesztő, családi és baráti kapcsolatait megerősítő

 

Remélem, hogy ismét adtam ösztönző ötleteket a hétköznapokhoz! Jó kísérletezést kívánok!