Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Decemberi feltöltődés SOS! - II. rész

Nádai Ivett képe
Ellenőrzött szakember

Kiesik a kezéből minden. Megbotlik. Elrontja az ételt, amit máskor nem szokott. Beleakad a kilincsbe. Beveri a kezét és a lábát. Hulla fáradtan édred és forgolódik éjszaka. Kapar a torka. Ingerlékeny. A három kávé is kevés ahhoz, hogy ébren maradjon...

Nem kell orvosi diploma ahhoz, hogy az ember rájöjjön, pihenésre van szüksége. Nem érdemes ilyenkor halogatni! A karácsonyi hajrában is jól jön a töltődés. Az időhiány ellenére érdemes pihentető élményeket beiktatni. Egy jó film, kellemes zene, frissítő fürdő, kellemes vacsora hatása megdöbbentő. Olyan energiáink szabadulhatnak fel, amire talán nem is számítunk. A korábbi cikkem praktikáit használva, remélem sikeresen átvészelte az elmúlt heteket: http://pszichologuskereso.hu/blog/decemberi-stresszmentesites-i-resz

Igenis kell a kikapcsolódás! Utána sokkal hatékonyabban végezzük a teendőket. Nem csupán eredményesebbek vagyunk, de talán jobb kedvvel, nagyobb szeretettel is állunk neki a feladatoknak. A kreatív ötletek ilyenkor is jól jönnek, főleg, ha le tudunk egyszerűsíteni hosszadalmas folyamatokat.

* Mézeskalácsot kell gyúrni?- Ott az előre készített mézestészta a boltban.
* Be kell vásárolni? - Ma már a Tesco minimális összegért szállít házhoz.
* Ajándékok hiányoznak? - Készítsen egy ajándék kupont, amit majd beválthat az illető. Esetleg írjon egy kedves levelet felajánlásokkal, készíte el a kedvenc zenei válogatását ajándékba, vagy a kedvenc ételét a családtagoknak.
* Sok a munka? - Nem most kell megváltani a világot. A fő határidőket tartsa be, beszélgessen kevesebbet a kollégákkal, és gyorsan tudja le a nehezét. Jutalomból hamarabb haza mehet vagy legalább időben! Tűzzön ki egy jutalmat, ha végez az aznapi teendőkkel, pl.: olvas a kedvenc könyvéből. Mindenképp mondjon NEM-et az új feladatokra!
* Sok az intéznivaló? - Csináljon egy napirendet a következő napokra és pipálja ki, amivel elkészült. A 30 - 60 perces időtartamok között iktasson be szüneteket is. Így eredményesebb lesz.
* Nyugalomra van szüksége?- Készítsen forralt bort vagy egy kellemes teát. Gyújtson gyertyát. Kapcsoljon kellemes fényeket. Hallgassa kedenc zenéit. Nem kell, hogy karácsonyi zene legyen. Jót lehet így vacsorázni, ebédelni, beszélgetni. Ha társa vevő rá  és nem túl fáradtak még egy masszázs és némi stresszoldó intimitás is beleférhet.

A következő filmeket ajánlom töltődésként:
* Boldogság nyomában
* Időről időre
* Életrevalók
* A muzsika hangja
* Karácsonyi ének

Meghitt ünnepi készülődést, nyugodt estéket kívánok!