Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Azonnali módszerek a negatív érzelmek csökkentésére

Németh Vivien képe
Ellenőrzött szakember

Ha azonnali lenyugvásra van szükségünk, és valamiért nincs lehetőségünk a negatív érzelmeink azonnali megélésére, először is lassítsuk le a légzésünket. Mivel a lassú, mély lélegzetvételekkel több oxigént juttatunk a szervezetünkbe, ezzel csökkenthetjük a negatív érzelmek által kiváltott pszichoszomatikus tüneteket. A fizikai tünetek (kapkodó légzés, stressz hormonok termelődése, gyors szívverés) csökkentése által pedig megnyugtatjuk a testünket.

Ezután párhuzamosan érdemes valamilyen mozgásba kezdenünk: nyújtózkodjunk egyet, ugráljunk vagy rázzuk meg magunkat, de az is segíthet, ha élénk kézmozdulatokkal „elhessegetjük” a negatív érzelmeket.

Az is segíthet, ha szó szerint kilépünk a helyzetből: átsétálunk egy másik szobába vagy ki a természetbe. Ha fizikailag nem is tudunk kilépni a helyzetből, gondolatban még mindig megszökhetünk a kedvenc helyünkre. Hunyjuk be a szemünket, lélegezzünk lassan, és képzeljük el, hogy egy csendes, nyugodt helyen üldögélünk – akár egy tengerparton, akár az otthonunkban, a kedvenc kanapénkon…