Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Autogén Tréning várandósság alatt

Medveczné Atinay Dorottya képe
Ellenőrzött szakember

 A Várandósság nem csupán testi fizikai értelemben okoz nagy változásokat. A kismamákat érő hormonális hatások az idegrendszert is jelentős mértékben megterhelik. Ezért ebben az időszakban különösen fontos, hogy a szorongásokat, szabályozni, csökkenteni képesek legyünk!

        A terhesség önmagában egy megváltozott tudatállapot, ilyenkor a várandósok figyelme befelé, a baba felé irányul, megváltozik az életritmus, valaki más diktálja, mire van szükség, mi esik jól. Ebben az időszakban sokkal fogékonyabbak a nők a relaxált élményekre.

        A relaxáció során lecsökken a stresszhormonok szintje. Ellazulnak az izmok, lecsökken a vérnyomás, a pulzus szám, az agy pihenhet. A szervezet önszabályzó mechanizmusai beindulnak, ennek számos pozitív következménye lesz. Egyszerűen átkapcsolunk egy nyugalmi tónusra. 

       Ebben a nyugalmi állapotban a baba sokkal nagyobb nyugalomban és biztonságban érezheti magát az anyaméhben. A relaxált elmélyült állapot segít a kismamának ráhangolódni a magzatra, felvenni vele a kapcsolatot, kommunikálhat vele érzések vagy képek formájában, melyekre a magzat reagálni is képes! Továbbá kialakít magában egy képet arról, hogy a világ szeretetteli és biztonságos hely, ahol őt várják már. 

        A baba nem kap feleslegesen a stresszhormonokból, és javul a méhlepény vérellátása is. 

        Segít a fáradtság leküzdésében, ami a terhesség során gyakran előfordul. Egy 15-20 perces relaxáció akár 2-3 óra alvással is felér! Ez a kisbaba születését követő időszakban is nagy segítség lehet.

        Sok kismama küzd alvás problémákkal különösen a várandósság vége felé, ebben is hatékony megoldást nyújt a relaxáció.

        A szülésre való felkészülést segítik az Autogén Tréningben alkalmazott szervtréning gyakorlatok, a célzott képhívások, és a pozitív szuggeszciók. Ezen technikákkal elérhető akár az úgynevezett rejtett vajúdás is, ami napokkal a szülés előtt teljesen észrevétlenül mehet végbe. Mindez azért rendkívül hasznos, mert így jelentősen lecsökkenthető a vajúdási idő, és a pozitív szuggeszciók pedig növelik a komplikáció mentes boldog szülések valószínűségét. 

       A megfelelő légzéstechnika alkalmazása pedig jelentősen fájdalom csillapító hatású, az Autogén Tréning vajúdás-szülés közbeni alkalmazásával az érzéstelenítés is elkerülhető, ami nagy előny a baba számára.

         A rendszeres relaxáció bizonyítottan erősíti az immunrendszert, ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben. A várandósság ideje alatt különösen fontos az egészség megőrzése. az erősebb immunrendszer gyorsítja a szülés utáni regenerációt is. 

        Segítség lehet a szoptatás időszakában, amikor a legfontosabb, hogy az anya ne idegeskedjen, főleg azon ne, mennyi tejet kap a kisbabája. ilyenkor egy szoptatási idő pont elegendő lehet ahhoz, hogy egy rövid relaxáció hatására felfrissülve, nyugodtan folytassa teendőit.