Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Applikációk és tanácsadás

Gelsei Bernadett képe
Ellenőrzött szakember

A közösségi média és okostelefonok elterjedésével az utóbbi pár évben látványosan meglódult az applikációk megjelenése is. A mobil applikáció  alkalmazást jelent. Valójában valamilyen nagy szoftver miniatűr változatát jelőli, melyeket az adott mobil telefon üzletéből lehet letölteni. Céljuk, hogy gyakran és szívesen használjuk azt , éppen ezért fontos, hogy a célcsoport igényeit kielégítse, felhasználó barát legyen.

Sokféle app létezik, utazásra, sportra, játékra. Amelyeket én most bemutatok nektek azonban,  speciálisan  valamilyen életvezetési elakadásra (például függőségekre,  személyiségben történő változásokra) lettek kialakítva.

Ebből akkor el is árultam, hogy segítséget szeretnék nyújtani számotokra ahhoz, hogy ha megfogalmazódott bennetek az életetek bármilyen területén is a változtatás,  vagy egy adott problémának a megszüntetése/enyhítése, akkor milyen mobil alkalmazások tudnak  a segítségetekre lenni.

Ezek az alkalmazások képesek motiválni, vagy motivációt fenntartani bennetek ,  függetlenül attól, hogy saját magatok próbáltok elhagyni egy rossz tulajdonságotokat, vagy egy külső szakmai segítséggel szeretnétek megoldani számotokra kezelhetetlen helyzeteket.

Ezeket inkább egy általánosabb, gyakoribb problémák mentén fogom ismertetni számotokra. Azt azonban tudni kell, hogy sajnos inkább angol nyelvű appok vannak többségben, de alap angol nyelvtudással lehet őket használni, mert engednek magyarul beleírni. Az általam használt, vagy kiválasztott alkalmazások mindegyike ingyenes és vagy személyesen , vagy a klientúrám által már kipróbált és leteszetelt appok. Szóval bátran merem nektek ajánlani!

Célok  kitűzése, elérése

Sok embernek okoz problémát, hogy nem tudja egyértelműen megfogalmazni mi is a célja –legyen az akár, mi legyen a munkám, milyen rövid vagy közép távú célom lehet, pénzügyekben, magánéletben karrierbem, spiritualitásban stb - az életében. Különböző pszichés betegségeknél mint pl. depresszió vagy nagyobb krízisek után nehéz visszatalálni önmagunkhoz és célt, reményt adni az életünknek. Ilyen helyzetekre is kiegészítő segítség tud lenni a következő alkalmazás.

Ezen felül még azoknak ajánlom, akik vagy szeretnek alaposan rákészülni egy-egy cél elérésére, vagy éppen azoknak, akiknek nehéz a céljaikat kis lépésekben tudatosan látni.

Egy cél eléréshez minimum 5 lépést érdemes megjelölni ahhoz, hogy sikeres legyen. Ez az app elég alapossá és tudatossá tesz ebben.

App neve : Céljaim

nyelv: magyar nyelvű

elérhetősége: AppleStore

 

Új szokások, mintázatok

Leginkább ez érintehet sok mindenkit. Gyakran kaphatunk visszajelzést személyiségünkre vonatkozóan mint pl. túl lusták vagyunk, halógatóak, nem mozgunk eleget, nem olvasunk eleget, nem járunk kultúrálódni, vagy bármilyen ezeknél mélyebb kritikák esetében. Ilyenkor, ha képesek vagyunk az önreflexióra beismerjük hiányosságainkat és elkezdünk változtatni azokon. Ezeket a változásokat  a következő app-ban rögzithetjük és nyomon is követhetjük.

App neve: Productive habits & daily goals tracker

nyelv: angol

elérhetősége AppleStore

 

Jutalmazós új szokásokra tanító

App neve: EpicWin

nyelv: angol

elérhetősége: AppleStore, Google Play

 

Halogatás, feladatok rendszerezése

A “Patópálúr “ szindrómára, vagy amikor időszakosan úgy érezzük, hogy  nagy hullámok csapkodnak a fejünk felett érdemes használni feladat rendszerező appokat.  Akkor is ajánlott használni, ha vezetőként mindent egy kézbe szeretnénk tartani, és félünk , ha leosztjuk a feladatokat, vagy csökkentünk a terheinkből , akkor elvesznek fontos részek. Ettől aztán jól beszorongunk, befeszülünk és máris úgy érezzük, jól jönne egy kis segítség.

Feladat és felelősség leosztás:

App neve: Feladatkiadás

nyelv: magyar

elérhetősége Apple Store

 

Feladat listázás

App neve: Wunderlist

nyelv: angol

elérhetőség AppleStore, Google Play

 

Függőségek

Sokféle elmélet létezik, hogyan érdemes megszabadulni bármilyen függőségtől, de mindegyik közös abban, hogy absztinensség az egyik kritériuma. Azaz felhagyok a függőséget okozó szer/tulajdonság használatával.

Az absztinencia elkezdése bizony nehéz folyamat, már az első pár sikeres óra is nagy erőt tud adni számunkra. A különböző 12 lépéses névtelen csoportok is „Csak a mai nap” szlogenjére épülnek. Éppen ezért  nagy erőt és motivációt tud adni a következő  két app.

App neve: CleanTime Counter

nyelv: angol

elérhetősége: GooglePlay

 

App neve: nomo - Sobriety Clocks

nyelv: angol

elérhetősége: AppleStore

 

Ez utóbbi képes arra, hogy minden egyes függőségedről új józanságórát indíts. Egyszerre látod hány napos vagy alkohol, drog, cigaretta, kaja, játék stb  függőségedben.

Stresszoldás, meditáció

Gyakori, hogy sok feszültség és szorongás azért alakult ki bennünk, mert nagyon sok a stressz, feszültség, idegeskedés a minden napjainkban. Ilyenkor nagyon jól tud jönni egy kézzelfogható akár pár perces kikapcsolódás, ellazulás. Erre ad gyors és hatékony választ a következő két applikáció, mindkettő nagyon népszerű mostanában mint stresszoldó tevékenység.

Meditációs

App neve: Headspace

nyelv: angol

elérhetősége: AppleStore, Google Play

 

Színezős

App neve: Owls & Birds Anti Stress Coloring Pages for Adults

nyelv: angol

elérhetősége: AppleStore

 

Természetesen még nagyon sok féle  hasznos applikációt lehet találni, amelyek a hétköznapjainkat segítik, de ezek kifejezeten hasznosak egy segítői kapcsolat mellett vagy amikor tudatosan teszünk valamit önmagunkért  és változtatunk rossz szokásainkon vagy mintázatainkon.