Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Németh Vivien képe
Ellenőrzött szakember

Miért fontos a folyamatos célkitűzés?

Ön hogyan látja magát 5, 10, 20 év múlva? Ha szeretnénk magabiztosan haladni valami felé, nem csak napról napra tengődve sodródni az árral, elengedhetetlen az életcélok kitűzése. Céltudatosan élni azonban nemcsak céljaink megfogalmazását jelenti, hanem azt is, hogy mindent meg is teszünk azért, hogy ezeket megvalósítsuk. Sokszor a kudarctól való félelmünkben neki sem állunk egy-egy feladatnak, mert azt hisszük, hogy a biztos rossz – azaz hogy egy helyben toporgunk - még mindig jobb, mint nekiállni, és esetleg elbukni.

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Balconing

Főként a fiatal turisták körében válik egyre népszerűbbé a balconing, ami arra utal, hogy turisták egy medencébe, vagy a tenger vizébe ugranak le, egy magas épület tejéről, vagy egy szálloda ablakából, erkélyéről. A jelenség Mallorcán már több halálos áldozatot is követelt, illetve nagyon nagy a kockázat, könnyen maradandó sérülést is okozhat. Vajon mi viszi rá a turistákat még is, hogy ilyen életveszélyes mutatványokkal próbálkozzanak?

Bogdán Brigitta képe
Ellenőrzött szakember

A segítő hitelességéről - I. rész

A személyközpontú szemlélet alapja a Rogersi hármas, melyet minden segítő szakember álmából felkeltve is felsorol. Ezek a kliens felé történő empátia, a kliens feltétel nélküli elfogadása és a segítő hitelessége. Ez a hármas olyan alappillér, mely Rogers után minden pszichoterápiás irányzat alapja is lett egyben, ezek nélkül nem beszélhetünk valódi segítő folyamatról.

Harsányi Kata képe
Ellenőrzött szakember

Jóban lenni önmagaddal (avagy A magas önbecsülés kialakítása)

Az énkép az önmagunkról alkotott, érzelmekkel átszőtt vélekedések halmaza, mely a gyermekkortól kezdődően alakul ki bennünk, a környezettel történő interakciók hatására. Az énkép szubjektív vetületét önértékelésnek nevezzük. Amennyiben ez reális, tehát megfelelően mérjük fel és értékeljük a képességeinket, akkor az önbecsülés szintje kellően magas lesz egy sikeres, elégedett élet kialakításához. Azonban nem mindig ilyen egyszerű a képlet, hiszen a túlságosan kritikus önértékelés alacsony önbecsülés kialakulásához vezethet.

Kövesdi Eszter képe
Ellenőrzött szakember

Coaching útmutató középhaladóknak

2. lecke Létezik olyan, hogy tökéletes? -> A coaching megmutatja Neked, hogyan lehetsz ELÉG JÓ!

Donalds Woods Winnicott volt az első, aki rámutatott arra, hogy az anyák ösztönösen tudják, hogyan legyenek elég jók. Így tömören összefoglalva, lényegében elég az ösztöneinkre hallgatni, ahhoz, hogy elég jó szülők legyünk. Winnicott példája a madarak, akik ösztönösen etetik fiókáikat. Szerinte az apák szerepe pedig az elég jó környezet megteremtésében rejlik.

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Szomatikus betegségek és pszichológia

A szomatikus betegségek esetében felmerülhet a kérdés, hogy kell-e, illetve tud-e egyáltalán segíteni a pszichológiai kezelés. A szomatikus betegségek és pszichológiai elváltozások kapcsolatát az alábbi kategóriákba lehet sorolni, illetve ezek függvényében érdemes elgondolkodni, azon, hogy érdemes-e pszichológus segítségét kérni:

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

HOGYAN TERELJÜK EL NEGATÍV GONDOLATAINKAT? 11 TIPP JÓ HANGULATUNK MEGŐRZÉSÉRE, VAGY VISSZASZERZÉSÉRE

Vannak olyan órák, napok, hetek vagy akár hónapok, amikor úgy érezzük, hogy semminek nem tudunk örülni, semmi nem tud bennünket felvidítani, mindennapos küzdelmeinknek semmi értelme.
Ilyenkor érdemes megállni egy pillanatra, félrevonulni valahova, ahol pár percig egyedül lehetünk és felidézni egy valaha átélt kellemes élményt. Éljük át újra, erősítsük fel az emléket. Idézzük fel az akkori hangulatot, a fényeket, az illatokat, a tárgyak tapintását. Engedjük, hogy a kellemes érzés átjárja testünket, lelkünket.

Németh Vivien képe
Ellenőrzött szakember

A stresszről általánosságban

„A stressz az élet sava-borsa” – szól Selye János szállóigévé vált mondása, s valóban: a siker és kudarc váltakozása, a tevékenység öröme, még ha elvégzésével borítékolhatjuk is a minket érő stresszhatások bekövetkezését, célt ad mindennapjainknak, hasznosnak érezzük magunkat általuk. A stressz az a nem specifikus válaszreakció, amelyet szervezetünk akkor produkál, ha bármiféle igénybevételnek kitesszük. A stressz okozóinak a stresszorok tekinthetők, melyek folyamatos hatása következtében nem specifikus hatások jelentkeznek, illetve nem specifikus elváltozások fejlődnek ki.

Oldalak