Ugrás a tartalomhoz

Jelenlegi hely

Blog

Pszichológus Blog

Gesler Lili képe
Ellenőrzött szakember

Hálalista

Mindig pozitív érzés, ha az ember megtanul arra fókuszálni, hogy mik azok a dolgok, amiért hálás lehet és nem azzal foglalkozik, hogy mi az ami éppen nincs. Ebben a nehéz helyzetben, pedig különösen javíthatja a pszichés jól-létünket.

Írj 1 hàlalistàt: 10 dolog amièrt hàlàs vagyok! Egy kliensem hozzàjàrult, hogy az övèt közzè tegyem!Köszönöm!

1. Hálás vagyok azért, hogy a szeretteim és én is egészségesek vagyunk (egyelőre, és ez maradjon is így).

Dr. Gerber Erika képe
Ellenőrzött szakember

Hírek és álhírek hatása karantén idején

 

A stressz, evoluciós szempontból jó, megvéd a veszélytől.  Megléte  járvány idején különösen hasznos. Éberen tart, segíti a kontrollfunkciókat, így a fertőződés elkerülését.

A karanténban átélt szorongásnak az általánosan, mindenkire érvényes félelmek megléte mellett vannak specifikus jellemzői, amelyek a helyzetből adódnak.

A tartós összezártság átlagon felüli  szorongásokkal terheli az családokat, munkahelyeket.

Stresszorok, amelyek egyformán érintenek mindenkit

Harsányi Kata képe
Ellenőrzött szakember

A felelősségvállalás szintjei

Az elmúlt hetek eseményei újra és újra eszembe juttatták a kontroll és a felelősség témáját. Látszólag ez a két fogalom nincs szoros kapcsolatban, de ha jobban megvizsgáljuk, egyértelműen látszik, hogy kéz a kézben járnak.

Pakai-Szűcs Réka képe
Ellenőrzött szakember

A pozitív énkép a siker titka, de hogyan?

Régi közhely, hogy az optimista emberek sikeresebbek pesszimista társaiknál, mivel bíznak magukban és az akadályokhoz is rugalmasabban tudnak alkalmazkodni. Ez ma már tudományosan is igazolt. Azt viszont kevesen tudják, hogy önmagunkba vetett hitünk, önbizalmunk már gyermekkorban elkezd formálódni elsősorban a család, majd a tágabb környezetből érkező impulzusok hatására.

Dengyel Kinga képe
Ellenőrzött szakember

Pszichológia az online térben, pszichológus egy kattintásra

Ma már evidens, hogy egy-egy személyes vagy globális esemény vagy jelenség mögött megvizsgáljuk az egyéni és társadalmi szintű lélektani hatásokat, ugyanis a pszichológia iránt kifejezetten nagyot nőtt a lakossági érdeklődés is. De ez nem volt mindig így, az elmúlt közel 150 év során keményen meg kellett küzdenie, hogy felvegyék a tudományok sorába.

Hollósy-Vadász Gábor képe
Ellenőrzött szakember

Relaxáció otthonra

Most a bezártság idején különösen fontos, hogy megőrizzük lelki és testi egészségünket, mivel korlátozottan tudjuk elhagyni az otthonunkat, illetve a sportolási lehetőségek is szűkösek. Fontos, hogy a negatív hírek olvasása mellett hagyunk magunknak én-időt. Erre az egyik legjobb módszer a Jacobson féle progresszív izom relaxáció.  

Balázs Dániel képe
Ellenőrzött szakember

Szabadon a négy fal között

A mostani járványügyi helyzet rengeteg dilemmát dob a lábunk elé, amikkel bőven van dolgunk. Úgy gondolom, hogy a nyilvánvaló mögött ott húzódik egy mélyebb szorongás, ami egyben lehetőség is. Ezen gondolkoztam kicsit.

Csiby Ágnes képe
Ellenőrzött szakember

Hogyan keressük és találjuk meg bármiben a jót a koronavírus idején? 1.

A közös sors

Mindenki másképp éli meg a mostani helyzetet, amikor a koronavírus teljesen megváltoztatta és szinte napról napra tovább változtatja az életünket. Egy valami viszont közös bennünk: a többségünk életében talán még sosem volt ilyen, hogy kivétel nélkül mindenkit érint egy helyzet.

Máskor lehetett irigyelni valakit, ha nekünk problémánk volt, hogy „neki bezzeg milyen könnyű” vagy annak örülni, ha mi csak távolról ismertünk, de még nem éltünk meg egy nehéz vagy szomorú helyzetet. Most azonban senki sem kivétel.

dr Gróf Csilla képe
Ellenőrzött szakember

Pandémia Pánik

Most nem akarok az „okos pszichológus” képében tetszelegni, főleg mert nem is tudnék, s meg mert a szakmatársaim sokkal ügyesebben és okosabban összefoglalták már itt az online térben keresztbe-kasul, mit lehet és mit nem ilyen vészterhes időkben tenni.

Oldalak